יום שני, 17 בינואר 2011

לרכוש מכשיר שמיעה


מכשיר שמיעה הוא דבר חיוני ונחוץ לאנשים הסובלים מלקויות שמיעה בדרגות שונות. מכשיר שמיעה אמור להיות מותאם לכולם: ילדים, נוער, מבוגרים וקשישים. לכל מכשיר יתרונות וחסרונות. בשוק קיימים כיום בעיקר מכשירים דיגיטליים שנוצרו עקב ההתפתחות הטכנולוגיות הרבה בתחום ובכלל. יחד עם זאת, ניתן גם למצוא מכשירים אנלוגיים מיושנים יותר.

במידה ואתם או מישהו שקרוב אליכם זקוק למכשיר, ישנם מספר דברים שיש לשים עליהם דגש בבואכם לרכוש מכשיר. חשוב להקפיד עליהם ולא להתפשר, על מנת שלא תזכו לקבל מכשיר שלא מתאים למידותיכם או לרצונכם.

פרמטרים לבחירת מכשיר שמיעה

הפרמטרים שיש לבדוק לפני רכישת מכשיר היא מקום, סוג מכשיר וצרכים, המלצות ומחיר.
לאחר שניגשתם לרופא שאבחן את בעיית השמיעה שלכם, תוכלו ללכת עם הממצאים למכון השמיעה ועל סמך זה ידעו ויוכלו להתאים לכם מכשיר שמיעה. מכיוון שליקוי השמיעה הוא שונה מאדם לאדם באחוזים, גם את מכשיר השמיעה שנבחר יש לווסת על פי רמות הליקוי, על מנת שיאפשר למי שעונד אותו לשמוע בצורה תקינה.

חשוב לבחור מכון שיש לו את הרישיונות המתאימים. בנוסף, יש לוודא שבמכון השמיעה יש מספיק סוגים של מכשירי שמיעה שניתן לבחור.
מומלץ לבצע סקר מקדים ולבחור מספר מכונים שעשויים להתאים להם ואליהם לגשת לפגישת ייעוץ והתרשמות ראשונית. מתוכם תוכלו לבחור סופית את המכון המתאים לכם ביותר שיבנה למענכם מכשיר.
לפני שאתם בוחרים מכשיר חשוב כי לא תבחרו אותו רק על סמך עלותו. מכשירים יקרים יותר, אינם בהכרח מכשירים טובים יותר.

מכשיר שמיעה צריך להיות מותאם אישית לצרכים של כל אחד ואחת. ישנה אפשרות שתבחרו מכשיר שהוא סביר במחיר ועדיין לא ייפול ברמתו ממכשיר יקר יותר. הדבר החשוב ביותר בבחירת מכשיר שמיעה הוא בדיקה האם הוא בר החלפה ותיקון וכמו כן, האם אפשר לשדרג או לשנות אותו בהתאם לצורכי השינויים בשמיעה במהלך הזמן. לכל מכשיר יש אביזרים נלווים ותומכים. יש לוודא שגם למכשיר שבחרתם יש אפשרות לחיבור אביזרים נלווים ומה העלויות השונות שלהם.

מכשיר שמיעה עשוי להתקלקל ברבות הזמן. כדאי תמיד לבדוק מה עלות הביטוח של המכשיר וליישם אותה. השקעה כספית נוספת היא הכרחית. דמיינו מצב שבו רכשתם מכשיר באלפי שקלים שהתקלקל, אך לא ביטחתם אותו עבור כמה מאות שקלים. עדיף לא לקחת סיכון ולבטח בעוד סכום כסף, על מנת למנוע עגמת נפש עתידית והוצאה כספית נוספת ומיותרת.

בחירת מכשיר שמיעה על פי המלצות

המלצות של חברים על בחירת מכון שמיעה יכולות לסייע גם כן. בנוסף, אם אתם חברי קופת חולים, כדאי לבדוק על הנחות שהקופה מאפשרת על מכשיר שמיעה במכוני שמיעה שונים. לאחר רכישת המכשיר וביטוחו, בקשו תעודת אחריות ואסמכתא על הרכישה, כך שבמידה ותרצו להחליפו, לא תיתקלו בבעיות שונות.

אין תגובות: